Wednesday, January 30, 2019

Thinking hard

Hello everyone,

Image result for thinking hard

I'm having mental breakdown ! I dont know what to do, actually these days i have many thing to think, to do, to solve, to finish and to CHOOSE ! yeah, and now im in trouble to choose.

Memilih, yeah iya sangat menyusahkan saya skrg. Biasanya, i know what i want, biasanya tak susah untuk buat keputusan sebab i know what exactly i like. Tapi, the situation now is different. As you must know or maybe you are new to my blog and may not know that i am final year student. So what every final year student should stress now, is our FYP and OUR INTERNSHIP !!!!

Yeah, saya sekarang tengah bercerita tentang hala tuju untuk Latihan Industri saya yang bakal bermula bulan Jun nanti ! Wei rasa macam cepatnya waktu berlalu. Saya tak ready, takut, berdebar, nervous hahahaa semua lah ! Saya tengah pening dekat mana saya nak buat internship/praktikal saya ! Awalnya saya fikir nak buat dekat dengan rumah jer, waktu tu otak saya fokus nak buat dekat HUSM, hospital tempat saya lahir but recently saya dpt tau biasanya yang buat intern dekat sana student biokimia. Maka, saya terpaksa kuburkan impian untuk berada dekat dengan rumah. Saya stress sangat haritu fikir bila dapat tau tentang tu. Sampai migrain. Ahh, saya memang kalau stress yang melampau dan banyak fikir saya akan terus kena migrain. hmm, waktu tu saya takleh fikir dah, so saya bagitau my mom sbb haritu saya dah yakin and dah bagitau dia saya nak buat dkat HUSM and my mom ofcourse setuju sangatlah. So saya bagitau ibu saya saya tak dapat nk buat dekat HUSM dan saya stress tak tahu nak pilih dekat mana. Saya nak pilih apa yang saya suka but at the same time saya taknak internship ni nanti menyusahkan parents saya. Saya taknak buat jauh jauh sebab thinking of my parents. Sedih rasa nak menyusahkan mak bapak, asyik kerja mintak duit.

Tapi ibu reply balik bagitau takpe, ikut jer saya nak pergi mana, she said that my dad and her will send me there, and will pick me up after finishing my 3 months internship. So ibu mintak hantar senarai tempat intern yang sesuai untuk student biomarine. Then, saya send slide yang pensyarah share. She said that dekat Kelantan takde tempat yang sesuai dgn jiwa saya. HAHAHAH she know i love working outside bukan kerja dalam pejabat.

Sebenarnya, for me lah saya nak intern di pulau. or area area pantai where i can be near to marine life and nature. Itu jiwa saya. Tapi i cant choose. Tak taulah kenapa. Stress ni nak fikir. And biasanya kelayakan tu banyak yg saya tak layak mcm lesen diving. Saya belum ada lesen diving tapi bercadang nak buat sem depan. I already talk about that to my parents since the cost is too much i think.

So semalam, saya bercadang untuk berhenti dulu fikir tentang ni. Saya nak sambung fikir dekat rumah. HAHAHHA saya akan balik lusa malam and im so excited !!!! So dekat rumah boleh bincang depan depan dengan my parents and i will feel more better like that ! Surround by my lovely siblings and parents ahhh i dont know how much i said this alreadyy but Ya Allah I REALLY REALLY REALLY LOVE MY FAMILY !!!! Pergi mana mana pun saya teringat dorang, nampak other kids main main, i think of my siblings. Ahhhh tak sabar nak balik !


I am the happiest when i am with them.

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))