Friday, December 30, 2011

Cutiey kliey iniey…

Cutiey kliey iniey…

Anneyong!!
Sha nk ganngu lgi dashboards kowrank!!! Boleh tak?? Lau x boleh p0wn sha ttp nk mnyebok!!!... ok! What ever lah yer..

Urm.. pjam celik..pjm clik.. dah nk abes dah yer scul holiday… tngk-tngk .. scul dah nk buka..tnggu kita..yer dop… aku la org yg pling x sbr nk tnggu skola di buka blik.. mk jumpa kwn-kwn trsyg..
Di hri cuti.. sbb adik ak msuk kem slamer 1 bulan so.. sumer holiday planning trganggu.. so ibu ak ckp..nnti bulan 3 kot.. c0z.. cutiey bulan 5-6 next year..ibu n papa ak x bley nk plan apa-apa cuti-cuti Malaysia la c0z my aunt n her fiancé yg brtunang dulu tu dah nk kawin.. my uncle p0wn dah nk kwin.. so my daddy la yg akn jdi wali utk my aunty bc0z my grandpa dh xdew..n my daddy is the eldest song..hehe .. yer dop.. if my uncle plak.. ayh or abg pngntin pompuan la yg jdi wali..
So cutiey kli niey..Cuma dup umah jer.. skaliey-skla jengjln la dkt kb.. bgi papa aku plak..cbok nk siapkan buku Sej PMR 2012..(new edition) so next year..ak pkai bku papa ak la.. free xpyh byr..hehe.. n… papa n ibu ak jga mg’habiskan cutiey kliey niey ngn mncuba resepi bru ( sbb..dah ketagih nonton rncngn mastercheff Malaysia..hehe) cuba teka sper yg mg’habiskan mknn tu… kami sekeluarga la.. papa ak msk smer mskan..then nmkan smer resipi tu sska ati n ssdap rasa hehe.
- Mskn itali = Tortilla Bread Aimy Delisha (nme adik bongsu ak)
- Westen Food = Pizza Mozarella al- ZamNik (gbungan nme papa n ibu ak)
- Sabah = siput sedut daun sedori
- French = pasta Colbanora ala trlorat
- Hot n spicy = Tilapia Tomyam
- Ikan Kerapu Sweet Sour
- Nasi Lemak ZamNik 3 rasa…(ibu ak yg buat)
- Ikan Sumbat Kerabu Jantung Pisang ( ibu ak buat)
- N more…others yg kowrank bley tngp di blog papa aku http//:www.resipicikgusejarah.blogspot.com

Kat atas tu…citer papa n ibu aku spend their holiday..
Aku plak…
Aku spend holiday ak..cmnieyy..
6.30 : bngun solat subuh
6.45 : tdow balik
9.00 : bru ler aku bngun tdow kliey ke-2…kemas bilik..
9.20 : pergi dapur..sarapan..
9.45 : jemur kain…
10.05 : vacuum rumah or kemas dapur..then lps siap housework ak prgi mandi
11.00 : msa utk bljAr… klau lwt.. ‘loceng’(papa) aku akn brbunyi dngn bgitu nyaring skliey!!
1.00 : tarik nafas lega sbb masa study da abies..hehe,, msuk bilik..bukak laptop ler..
1.30 : mkn tnghari…then kena kmas dapur lgi ler…
2.30 : solat zohor
2.45 : msuk bilik n skliey lgi main lptop..bcer buku..mjlah.. (maser yg pling aku suka!!)
5.00 : bru ler kluar bilik…solat asar..
5.30 : tngk supa strikas…
6.00 : adik ak brsiap nk prgi mngji..ak xprgi..so aku punya kuasa besar dkt remote tv sbb papa ak dngn pokok-pokok dia dah dkt luar rumah..ibu aku plak klau x ke dapur msti tolong papa aku dkt luar.. so tinggal ak ngn 2 adik..mirza n aimy delisha..
6.30 : adik ak blik dri mngji..dowrank nk prgi main dkt luar..mnakala aku n adik perempuan aku adani..melayan citer Nada Cinta …ala yg Randy Panggalila berlakon tu… channel 104..astro ria..
7.30 : mandi…solat maghrib brjemaah…mngaji al-quran..
8.00 : papa ak tngk berita(aku nk tngk berita sukan jer..hehe) manakala ibu ak,ak n adik beradik yg lain..bcer buku cerita..novel..majalah…
9.00 : hri sbtu-rabu x boleh buka cerita lain kecuali MasterChef Malaysia…tpi papa ak ckp klau ada live ‘bola’ brulah boleh bukak channel 801 (shja). Kluarga ak mmg peminat setia MasterChef Malaysia.. adik aku yg br-2(delisha n mirza) tu trus ke bakul mainan..adik aku yg lain (aqil,adani,amsyar afif) hehe..mser nie la yg plin dowrank suka sbb dpt main game..1jam..aku plak tngk tv smbil urut kaki ibu aku….stiap mlm aku dpt phala…hehe
10.00 : rumah aku mulai sunyi..sbb sumer org kecuali papa aku sdg mnonton tv..papa ak dah mngdp laptop sbaik sahjer abis MasterChef Malaysia…dia nk siapkan buku dia la..pngurus dah mintak dah…
12.00 : mser utk msuk tdow…bye…sweet dream..hehe..

p/s : tue la jadual hrian aku mser cutiey.. kcualiey la klau aku n kluarga prgi shopping or blik umah nenek aku yg hnya 5 minit drive kereta..hehe

that’s all from me…

saranghaeyo…

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))