Friday, March 1, 2013

Darurat di Lahad Datu !


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua rakyat Malaysia .. Moga semuanya sihat walahfiat sentiasa.Sudahkah kirang terdengar tentang berita kegawatan yang berlaku di Lahad Datu, Sabah ?  Berita pencerobohan kesultanan Sulu sudah mula tersebar di negara kita dan menjadi isu hangat di Twitter dan Facebook. 

Pertama kali saya mahu mngucapkan takziah kepada 2 keluarga Syuhada Lahad Datu , Ins. Zulkifli B. Mamat (29) dan Koperal Sabaruddin bin Daud (47)  dari unit 69 Komando PDRM yang telah meninggal dunia selepas terkena serangan mortar di Kampung Tanduo yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Philiphina. Mereka terkena serangan ketika sedang berkawal  satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.




Al- Fatihah buat kedua Allahyarham :')


Penceroohan di Lahad Datu merupakan konsporasi terancang ?



Saya terbaca di satu blog yg memaparkan kemungkinan ada seseorang yg telah mngundang tetamu yang tidak diundan tersebut.. wallahullam.. 

Keadaan gawat di Lahad Datu namun masih mahu berpolitik ? 





Entahlah.. tidak mahu berkata apa-apa mengenai perkara ini.. hanya mampu berserah kepada Allah sahaja.. saya hanyalah rakyat biasa yang terbaca mengenainya di sebuah blog dan copy gambar itu ke dalam blog ini utk di share kepada seluruh rakyat...

Namun ketika tentera Komando kita sedang sibuk mengamankan kawasan di Lahad Datu adakah wajar bagi kita berpolitik ? 

So, sebagai rakyat Malaysia yang sayangkan negara .. marilah kita sama-sama menadah tangan memohon bantuan Allah SWT bagi menyelesaikan kegwatan yang melanda saudara sesama negara dan mungkin saudara sesama kaum dan agama... Moga Allah SWT membantu kita semua..

utk pengetahuan lebih lanjut mengenai dalang di antara konspirasi pencerobohan ini..korang semua bolehlah melawat laman web ini Pertempuran di Lahad Datu . semoga kalian peroleh kefahaman yang lebih mendalam tentang isu yang saya tidak mahu ulas ini.


Nefara Phiiphina juga sentiasa berkerjasama dngn negara kita untk membawa pulang penceroboh tersebut. kerana merka telah mengahntar sebuah kapal pada 24 Februari yang lalu...

Sesiapa yang mahu mengetahui peristiwa ini secara mendalam bloh larh baca Kronologi pencerobohan Lahad Datu.

Terkini diberitahu.. kematian ketiga tentera komando 69 - Koperal Azman Ampong diberitakan turut meninggal dunia.

Lagi berita dan ulasan mengenai ini akan saya update... 


Insyallah Allah SWT sentiasa bersama kita :') 







2 comments:

  1. sepatutnya masa ini lah adik nik aziz nik mat..musnahkan pendatang haram kejadah sulu tu.. bukan doakan kemusnahan umno.. senyap ke..

    ReplyDelete
  2. Promosi Al-Quran Pelangi :) Ready stock! http://bit.ly/10AVN8H

    ReplyDelete

You may leave a comment here :))