Wednesday, September 28, 2016

algae oh algae ~

Hai, mlm ni aku kembali mnghadap blogku ini ~~

HAHAHAH, kerana mlm ni agak lapang since esok hanya ada dua lecture utk subjek etnik pkul 8 smpai 10 pgi, and subjek titas pulak pkul 3 smpai 5. so ~~ subjek xberat sngt. Tapi, tdi aku tgh siapkan lab report utk subjek botani akuatik. pening siaa nk bg nama dkat algae apaa ntah. LOL lah member group aku ni. Aku hritu observe sample utk benthic dkat stone, then should she gave me the one that i observe, what the hell did she gave me algae from freshwater. bongook. aku rasa bengang tpi aku diamkan jer. mls cri gaduh ~~ i thought she so smart enough to give people the one that we had observe in lab lah siaa -,- Aku dh siap bg nama utk algae dri benthic sample tu weii. eyy -,- aku seriously bengang ni. dpt freshwater tah pape,, tpi aku buat lah jugak, dh org dh assign buat yg tuu yer dok. gunakan kuasa pkcik google lah jawabnya.

Okaay, part algae nii weii,(tajuk entry pun algae enn) warghhh, nk muntah dhh akuu. setiap minggu kena tngok algae burokk neyy. hahahhaha, klau check aku punya history dkat google chrome ni haaa, korang boleh tngok betapa ilmiahnyaa akuu asyik duk search psal algae and bla bla bla.

tuuu part of my research for lab report mlm neyy ~~

berebut tdi dngn iqbal nk pilih phytoplankton yg mne satum boleh pulak dia ambik yg sikit punyaa cntik. yg pnjang tuu. dia kasi aku yg blob blob blob tuu. nasib baik tolong search skali klau takk aku boikot diaa, hahahahaha. 

Well, sbbtu lah aku kata dlm program bio marine nii, i choose Science Marine punya subject as my fav ! Sbbnyer ia psal bumi, ala ala geology gtuu. lgi wow, seronok. aku pun dh rjinkan diri cri psal kejadian tidal (psang surut) dkat youtube, lost world apa semuaa. dlu asyik guna youtube utk cri tntg kpop/korea muhahahaa ~~ Klau subjek mikrobiologi pulak ~~ kena colour itu bacteria lah, strain apa semua.. agak urmm.. part of bio that i dont like even i like biology. tak suka sngt guna microscope tpi nmknyaa dh kena jdi bestfriend microscope dh skrg neyy.

Hurm,, tdi dpt msej esok budam bio marine kena brkumpul dkat kolam. Nmpknya bakal menyelam lah kami kami semua nnti. satu pengalaman baharu semestinya ! nk kena ambik lesen scuba nnti. 

Overall, mmg skrg aku rasa aku punya course ni mmg benda yg baru. bnyk pengalaman yg aku akan kutip sebagai student Izajah Sarjana Muda Sains (Biology Marine) nii ~~ Aku mgharapkan yg trbaik sbenarnya dngn course pilihan aku ni. Ibu papa org yg pling bahagia selepas aku, bila dpt aku tau aku dpt course ni. diorang dh tahu sngt yg aku mmg anti math so, bahagia lah ank diorang ni xjumpa dh itu intergration ~~ tak jumpa dh differentiation.

Okaaylah weii, nk sambung buat lab report ~ nk tido awl sikit, sbb minggu neyy asyik stay up jer. Byebye :* 

p/s : im seriously hope my readers wish me a goodluck in this course. I want to dream big ~ Ameeen :D



No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))