Saturday, October 29, 2016

Hoorayy ! Cuti Mid-Sem :D

Hai againnn, nii proper entry hehehe. Sebelum tuu nk wish Happy Deepavali to everyone who celebrate it and also to everyone who can have a holiday because of this celebration :D

Harini Sabtu, 29/10/2016. Merupakan hari kedua aku di rumah utk cuti mid-sem ni. Aku brtolak dri dpn bus stop UMT naik bas Perdana jam 8 malam dn smpai lebih kurang dlm pkul 11 mlm. Lpstuu mengaduu lapar then papa bwk g makan dluu. makan supper lah katakan ~

Cuti mid-sem aku nii adlh selama seminggu SAHAJA ! 5/11/2106 aku dh trpksa kemas brng angkut beg balik naik bas perdana gak dri Pengkalan Chepa. hukhuk seeeedihhh. Aku mmg cuba nk memanfaatkan sepenuhnya cuti ini dngn rehat dan juga buat kerja sesikit. Tapi skrg aku belum sentuh lgi assignment microb dngn summary utk blue planet screening. Smlm nk jugak buka video titas di e-learn tpi xleh bukak. Fedup -,-

Mlm ni ingt nk pasang movei The Purge dkat tv tpi xleh lah sbb ibu nk tngok telemovie Kari Sanjana tuu. Deepavali enn harini ~~ tpi seronok gak lah telemovie tuuuu.

Aku seronok gilaa dpt cutii tauu takk. Dari seminggu sebelum cuti lgi aku dh beria nk balik. Kenapa ? kerana teruknyaa minggu last tuu. penuh ngan keserabutan dan kesengsaraan sebagai student. Aku sngt letih dan mengantuk gilaa. sbbnyer nk cover bnyk chapter utk test sblom cuti mid-sem tuu haaa. Hari Isnin ada test Botany and also Selasa Test lab botany, Rabu pulak test KIA haaa. test botany 5 bab haa, test KIA 8 bab. mmg mlm mlm aku tido dlm kul 10 bngun kul 2.30 pgi sbb nk kasi melekat nii haa ilmu dlm kepala otak. Mengantuk pun hader haa, tpi aku cover tido petang sbb bnyk kelas batal minggu tuu. Aku xnk lah tidoo waktu exam mcm aku sellau buat time matrik. tidoo sekejap wktu tgh exam. bengongg enn. dah nk buat mcmne, nk cover tido pun xleh sbb kelas pack gila smpai pkul 5 haaa.

Lpstu nk siapkan herbarium lgi. Identification of Seaweed tuuu. Selalu keluar bilik g Limbong nk siapkan benda alah tuu dngn grupmate ~ tpi mmg kenangan lah ! sama-sama bersengkang mata smpai 1 lebih dkat kafe.

Malam Rabu tu last test KIA, esoknyaa tuu kelas etnik dah batal, kelas titas petang jer ada, tpi aku ada shooting utk short drama subjek etnik so kena bngun awal gak. mmg letihlah. tpi bak kata ibu, itulah lumrah kehidupan pelajar. nanti bila dh kerja konfirm rindu. ehh ?

Haa sbbtu lah aku begituu menunggu nunggu cuti mid sem ni. Bnyk keperluan peribadi dah hbis dan dh nk g shopping, nk balik rumah mkn sedap sedap tpi free xD nk kacau adik adik dkat rumah, nk tngok drama. nk membaking. Kebetulan bufday adik aku yg kedua bongsu tuu jatuh hri Selasa ni 1/11/2016 :D nk baking bufday kek.

and bnyk lgi lah benda nk buat spnjang cutii nii. And xsbr jugak actually nk blik cuti sbbnyer hanya satu nk naik RV Discovery muhehehe. xsbr nk tnggu Selasa ^^

Okaay rasanyaa smpai di sini celoteh aku nii. Klau ada trfikir cerita best lgi akan ku upload lgi :D

#Bye :))


No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))