Wednesday, October 12, 2016

nineteen years ago...

hai, assalamualaikum, salam sejahtera. ALHAMDULILLAH, atas segala nimatnya :))

i'm turn nineteen :))


harini 12 Oktober 2016. yang sentiasa merupakan tarikh bermakna dlm hidupku, permulaan kehidupan seorang insan hamba milik Allah di dunia. Yes, today is my birthday. Im officially 19 ! hehehe, kini mnymbut hari lahir di bumi pesisir air, Terengganu Darul Iman demi meneruskan cita cita yg tinggi utk mnjadi seorang biologist yg brjaya In Shaa Allah...

Dri mlm semalam, bnyk notti yg masuk mngucapkan selamat hari lahir kepadaku. terima kasih rakan rakan ! Sampai, rakankuu Khairul Anwar (makwa) yg sekarang tgh training utk mnjadi anggota polis trut wish bufday akuu. trharu sbb dia bukan selalu dpt online. hujung minggu jer. Rakan rakan sekelas sewaktu di bangku sekolah pastinya merupakan org yg akan selalu mnjadi group first yg akan wish bufday akuu. iyelah, dlu dlm kelas aku jer lah satu satunya insan yg lahir di bulan permulaan musim hujan ni. Well yeah, skrg negeri pantai timur sudah mula musim tengkujuh. Selalu sahaja hujan dan training renangku sentiasa cancel gara gara hujan. apapun, hujan yg trun tetap rahmat dri-Nya.

Aku menulis entri ni dengan mnyelit waktu senggang, waktu bosan sekejap shaja gara gara trpksa mghafal 5 bab subjek science marine sbb mlm esok ada test ! nervous lak, mcm test microb hrituu.

Harini agak pack sudah pasti kerana lab BOTAK (botany akuatik) yg mnyesakkan minda dan akal ituu. mmg lab hrini aku focus gila nk siapkan drawing algae semua tuu dan labelling serta nama scientific dia. mmg kejang jari jemari ini dengan kesejukan aircond dlm lab MBP tuu. berulang alik dari satu lab ke satu lab untuk mncari specimen yg tercatat pda kertas. soo tired. 4 jam masa dihabiskan dlm lab. pkul 1 sharp berlari lari utk hntr drawing. mmg dhsyat ahh kekalutan tdi.

Hmm, well, wishes dri shabat baikku agak lewat semuanya hari ini, hahahaha dh biasa, kenal sngt dngn kwn kwn akuu tuu. Klau xsilap, Asmaa yg first wish dlm pkul 12 lebih smlm. lajuu diaaa ! lpstu dlm grup 5 Amanah then personal personal people, and then skrg yg last buat masa ni adlh wish dri Syafiqah Jamaluddin hahahaha. dia mmglah, aku mmg dh kenal diaa dh. xkan ingt info lain except dia punya birthday jer. byangkan ah first kenal dia, dia lupa no phone dia. hehehehhe. takpe, i tak kesah, xambik hati hehehe. okaay kat bwh ni i nk share dedication dri kwn kwn yg sngt disayangi.



dedication kejam dri Adni Halianie adnan busuuuk yg selalu sakit. skrg tgh kena suspect denggi pulak. hahahaha.



dedication sweet muwit dri Syafiqah Jamaluddin yg jauh di Serdang.



dedication dri shabat yg sentiasa xprnh lupakan aku, Nur Hidayah Ismail


dan ini, dari si kecik Alianatasha Bt Nik Saipul Bahri

my BFF from matrik and also from school ~

thankyouu atas dedication itu wahai sahabat yg sentiasa diingati. 

I'll ALWAYS LOVE YOU ALL FOREVER !



#kenanganrindunkmati with Syafiqah di Penang.




kenangan bersama Mekya,Dayah and Deni di TTA :))

Hidupku terasa bahagia kerana saat ini wlaupun semuanya jauh di mata, namun kasih antara kami semua tetap dekat di hati. Aku bahagia di kelilingi sahabat sahabat yg setia brsahabat through bad or good day. ALHAMDULILLAH !

To ibu,
I LOVE YOU, thanks for giving birth to this crazy daughter. I'm sorry if during this life if i ever hurt your feeling. Altough i'm rarely saying this to you, but I'LL ALWAYS LOVE MY LOVELY MOTHER ! insan yg setiap tahun tak prnh lupa utk wishh bufdayku, tepat pada waktu kelahiranku. dlm pkul 6 lebih ptg ~~ tdi blur kejap since ibu ws "kaklong ibu dah jln masuk labour room" pkul 4 lebih tdi. then bru tringat yg signifikasi ibu nk bgtau itulah yg trjadi 19 tahun yg lalu di mana merupakan kelahiran pertama buat ibu dan papa. Aku bangga menjadi anak kalian berdua. 

To papa,
Walaupun jrang mnunjukkan kasih sayang tpi, aku tauu betapa papa syang dkat akuu. hahahaha apa shaja prmintaan ku (yg tak mengarut okaay) pasti akan ditunaikan. papa pun wish tdi dkat dkat pkul 6 ptg. hehehehe. org yg snggup nk hntr aku balik ganu bila setiap kali aku blik rumaaah. org yg selalu hulurkan duit belanja since skrg aku still brgntung kepada biasiswa PAMA hahahahaha.

aku rasa itu sahaja entri aku mlm ini, i got 2 chapter more to cover. esok sempat lgi since kelas hnya smpai kul 10 pgi. yeyeyeye ! 

p/s : nnti free sikit nk review K2. hehehe, wei 14th ada orientasi course. jngn sruh aku naik pntas weii. aku rela jdi pmbntu utk prop. hahahaha !


No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))