Monday, October 31, 2016

My Daydreaming ~

Dalam keboosanan membaca article tntg eukaryotic and prokaryotic smbil mata mnjeling ke arah tv, ibu skrg tgh tngok drama Suri Hati Mr. Pilot ~~ tetiba gatal nk taip entri. hmmm. gatal sngt pdahal summary blue planet pun belum siap.

Image result for day dreaming
*klau daydreaming a.k.a brangan muka tak sah kalau tak senyum kan ?

Manusia mne jer yang xprnh berangan kan ? eiyelah benda ni xperlu masuk sekolah tak perlu diajar tak prlu blajar smpai hbis degree bru nk reti berangan. budak kecik pun reti berangan kan. kita klau dah berangan confirm tak fikir lah benda benda negatif. Kita usually daydreaming ni mmg fikir benda yang akan buat kita rasa seronok, fikir benda benda yg happy semestinya. 

Aku pun suka daydreaming gak, waktu sorang sorang haa makin bnyk lah berangan. Cuma dkat UMT skrg ni susah sikit nk berangan. busy weiii. Dlu wktu cuti bnyklah jugak aku berangan. Meanwhile aku pun mmg kaki berimaginasi nii. 

Daydreaming ni actually mcm kita punya impian utk future kita, apa yg kita tgh idamkan and something same like that. Aku ada list impian aku yg aku letakkan dlm checklist supaya aku boleh achieve kesemuanya mudah mudahan. In Shaa Allah. 

Malam malam ni, aku sajer sajer nk berkongsi tntg sedikit impian aku bersama pembaca blog ni. HAHAHHA, actually aku prhatikan aku punya blog stats dah meningkat, setiap hari, ada jer pelawat di blog ni jdi aku mcm bermotivasi utk update supaya org yg rajin bukak blog aku tu dpt santapan matanya ;D maaflah klau tuan empunya blog ni kadang kadang jer update. Kadang kadang aku takde masa kerana busy, kadang kadang aku busy layan drama korea xD kadang kadang aku tak ada idea best nk menaip. so inilah aku yg kadang kadang jer update blog. 

Okay back to our topic ~

Antara list impian aku utk aku realisasikan dlm hidup aku (iyelah manusia yg hidup pastinya ada impian enn) aku bg antara jer, impian impian yg sesuai utk dikongsi. semestinya impian yg lahir dari jiwa...

My own Book Cafe 

nii mmg btul btul day dreaming nii haaa, berangan nak ada kafe sndiri. BERANGAN betul mekchaa ni haaa *klau piqa baca msti dia ckp mcmtuu. Well tu mmg impian aku, mungkin aku dh teraddict dngn korea punya style yg bnyk sngt kafe dkat negara dorang aku pun rasa nk memilik sebuah xD Tpi impian tu hadir kerana aku suka membaking. Bukan pandai membaking cuma aku suka. MINAT ! aritu nk buat red velvet tpi jdi maroon cupcake sbb trlebih letak serbuk koko. hahahahahha kaan aku dh kata aku minat tpi xterer sngt sbb bukan ambik kelas baking pun. So, aku mcm trfikir klaulah aku ada kafe sendiri and dpt baking kek/cupcake utk dijual, then buat sikit menu utk western food mcm Spagetti Bolognese ke apa ke, lpstu variety kan jenis minuman tak terhad pada coffee jer. Sbb aku xsuka pun coffe xleh telan pun tpi boleh variety kan kepada air buah, smoothies, hot choc whatsoever kann. Kenapa Book cafe ? BOOK ! satu lagi benda yg aku minat. BUKU. Aku tringin klau aku dpt kumpulkan beratus ribu jenis bku dan letakkan dekat kafe. Customer yg dtg boleh baca buku tu secara percuma sebagai servis dan aku akan dpt pahala hehehehe. tpi koleksi buku aku belum pun cecah angka ribu. Aku dh berangan kalaulah nnti aku ada kerja, dan dapat genggam duit sndiri, aku akan gunakan suku dri duit aku utk beli novel/buku setiap bulan. Dari aku form 3 aku trfikir nk buat mcmtu bila dh kerja nnti. skrg ibu jarang belikan novel utk aku sbb bnyk lgi duit prlu digunakan utk benda lebih pnting. tpi nanti if In Shaa Allah aku dpt kerja tetap, aku nk kumpul koleksi bku. Back to my book kafe, seronoknya dpt memilik kafe sndiri, kita dpt decorate kafe based on our own taste. SERONOKNYA !!!

KOREA TRIP !

Ini actually rancangan berdua, aku dengan mekyaa. Dari form 4 berangan tntg benda ni. Mekyaa pun selalu sebut, kalaulah nanti kitorang dh kerja, kitorang akan plan satu trip ke negara yg mmg kami idam-idamkan utk pergi bersama. well sama sama minat KOREA kan, tak kira lagu drama movie kshow whatsoever, penyanyi,style,budaya semua kami suka. Makanan korea yg dijual di malaysia pun kami berdua dh try brsama sama. Aku teringin untuk pergi bercuti dngn mekya ke sana. Dan kitorang plan utk ke concert xD concert sekali seumur hidup kata mekyaa. Lpstu kitorang nk g melawat tmpt tmpt cntik yg kitorang prnh tngok dlm drama drama korea sebelumni. AHH bestnyaaa. 

MEET SYAFIQAH JAMALUDDIN AGAIN !

ini adlh impian yg prlu dicapai dlm masa trdekat In Shaa Allah. kerana mndpt universiti yg berbeza, kami trpisah. persahabatan yg trjalin ketika di matriks bagaikan begitu kukuh trjalin sehingga sekarang. Smpai skrg aku rasa sunyi klau sehari tak brwhatsapp dngn piqa. Apa yg trjadi pada hari itu aku akan ceritakan dkat dia. Kadang kadang kami on call mcm org gila. Aku klau on call dngn piqa mmg kena keluar ckp dkat tangga. Kami sngt bising bila brsama namun tetap bising bila on the phone. Aku ckp dkat piqa walaupun skrg aku dngn dia jauh, tpi tak tahu kenapa aku rasa dekat dngn dia. Iyelah, bnyk hal kami kongsi brsama walaupun jauh. klau aku ada masalah aku bgtau dia and same goes to her, aku rasa dekat sngt dngn dia. sbbtu harapan aku agar aku dpt berjumpa dngn dia. spend time dngn dia. aku rasa msti seronok nanti. Sbb skrg pun kami sedang berkongsi satu rahsia bersama. Aku simpan rahsia dia, dia sipan rahsia aku. kalau berjumpa tak tau lah apa yg kami akan buat. rasanya tergelakkan antara satu sama lain. Waktu aku menaip ni pun aku tgh tersengih mmbayangkan gilanyaa situasi kalau kami berjumpa nanti. mahu bantai gelak 24 jam tak berhenti, Ya Allah, izinkan aku bertemu sahabatku itu. AMEEN :D

hmmm, rasanyaa tak mengarut sngt kaaan aku punya impian, tpi sbenarnya ada jugak benda yg mengarut tpi aku taknak lah share dkat sini. malu lah kitee xD okaay, aku nk smbung balik buat kerja, kang habis cuti seminggu, kerja tak gerak gerak. hmm. heheheh

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))