Thursday, November 3, 2016

Holiday nearly end ~

Hai, good evening dear readers :))

"Harini dh Khamis, esok dah Jumaat, lusa dah SABTU ! SABTU DAH KENA BALIK !" itu adlh apa yg aku fikir pgi pgi tdi sejurus selepas mncelikkan mata. HAHAHHA betul betul xnk balik lgi mekcha ni.

Seriously aku rasa mcm cepatnyaaa masa brlalu, rasa mcm bru smlm balik rumah. Aku dkat Kampung Sabak ni xkluar g mne mne pun, duduk rumah jer, kcuali g pasar malam sabtu lepas dan hari Isnin hritu g rumah nenek. Itu jer, x g shopping apa pun lgi. Shampoo dkat sana tu dh nk hbis, ubat gigi, deadoran, stok makanan pun belum beli hmmm... Ibu ngn papa busy. Papa pun busy bnyk kelas tmbhan as student spm dah nk exam Isnin dpn, especially also my younger brother, angoh ! GOODLUCK ! Papa msti kalut duk basuh kepala student spm dngn segala jenis fakta sejarah SPM form 4 form 5 spnjang minggu in HAHAHAH sama mcm aku kena time SPM dlu. Sbgai pemegang rekod markah kertas 1 paling tinggi pada SPM 2014 aritu,tanpa dileburkan lagi hehehehe nk jugak tngok adik sndiri yg leburkan rekod tuu. beat mrkh aku yg dpt 38/40 tuu okaay angoh. Banggakan papa yeahh sbgai cikgu yang mngajar hahahaha !

Well minggu ni, hari Selasa 1 November 2016 yg lalu, birthday my younger sister, 2nd last child in my family, Aimy Delisha, soo aku mmg masa dkat ganu lgi dh plan nk buat birthday cake. my very own first birthday cake baking time. So mlm tuu dh kluarkan siap siap telur,buttercup,dngn cream cheese sbb ibu nk sruh kek tu topping dia cream cheese dan didecorate dngn icing buttercream. So, aku ikut jer lah. Ingtkan nk buat kek pagi pagi selasa tuu, tpi ibu ajak buat nasi kerabu dulu, so kitorang bertiga, aku, adik prempuan aku yg cuti PT3 dan ibu masak nasi kerabu pgi tu, dlm kul 12.30 tghari siaplah semuanyaa. Then dlm pkul 4 ptg bru aku start buat kek. Kalut sbb ada adik aku sorang tu yg dh kena balik asrama, so dia nk try jugak kek so aku prcepatkanlah nk buat kek tu. dlm nearly 6 PM kek siap, xsmpat nk sejukkan kek sbb adik adik aku semua dh nk mkan. Then, bilaa dorang dh kluar dapur bru aku smpat snap. Seronok sbb papa yg mmg xmkn kek coklat tuu puji sedap sbb katanya kek ni kek butter. Okaay papa, nnti kklong buat kek butter selalu bila cuti sebulan nnti yer.

*hanya mampu tnjukkan kek yg dh separuh. Agak comot sbb kalut nk siapkan 

HAPPY 8th BIRTHDAY !! 

Well utk assignment pulakk, aku dh siapkan summary blue planet dan dh hntr through email smlm. Hrini nk email utk summary video titas pulak. Microb assignment aku still belum mampu siapkan, rasanyaa prlukan bntuan rkan rkan sperjuangan utk mncari mklumat dlm jurnal tuu. aku cuma siapkan half utk soalan first tpi dh tak mampu nk hbiskan sbbnyaa ayat dlm jurnal dh berbelit belit ckp psal DNA ATP whatsoever. #SISFENING 

Tapi tdi lawak gila baca ws grup kelas, dorang rmai yg masih belum siap kerja so, dorang mcm kalut lah dlm grup tuu, iye lah selasa dh start kelas weii. Then class rep pun kata "Limbong kan ada" hahahahah lawak gila, lpstu rmai rmai kata "Jomlah kita meLimbong bersama sama nanti bukak cuti" Limbong tu actually nama kafe dkat kolej siswa. Tmpt kitorang slalu lepak klau xsiap kerja. Hritu dh brkmpung dkat limbong siapkan herbarium. Seb baik grup aku stakat pkul 1 lebih AM jer. Ada grup yg pulun smpai 5-6 pagi siapkan herbarium di limbong tu. memang mnjadi port nk siapkan kerja since wifi laju dkat sana dan trbuka, senang nk buat kerja in grup yg brcmpur lelaki perempuan.

Ni skrg smbil smbil menaip blog ni jap aku berenti utk send Summary titas, then mnjeling tv tngok Mr. Donut Karamel tv3 tuu. Xsbr nk tngok episod akhir Suri Hati Mr. Pilot gak, dh trjatuh suka dkat si Fattah Amin tuu haa, ehh Ejaz Fakhri tuu. lawak betul drama drama melayu skrg, sweet tahap potong kaki betul smpai aku gak yg tersengih sengih. ohh please mekchaa ! hahahahahah. 

Tdi enn aku tngok Busan Inkigayo, warkk best gilaa smpai rasa nk mnjerit, seronok jugak sbb dpt tngok CBX nyanyi live lagu For You ost scarlet hearts tuu. Mmg hidup aku sminggu ni mmg aku penuhi dngn melakukan apa yg aku minat jer. 

BTW, weii mcm mne nii aku xleh nk tngok live astro yg siarkan wedding AmyrAmar tuuu haaa. alalalalalalla, mcmne ni. nk kena fikir cara utk tngok gak, hrap lah ada org upload youtube so, dptlah aku tngok psangan sejoli tuu nikah. 

Rasanyaaaaa, smpai di sini sahajalah coretan aku pda mlm iniii. HAHAHAHAHA. Jngn rindu rindu :p

P/s : Aku belum buat lgi review drama K2 weiii. xmnyempat, plus malas, pdahal lgi dua minggu nk hbis dh drama tuu. Skrg aku gak tgh layan drama Sweet Stranger and Me yg ganti Love In The Moonlight (Park Bo Gum tuu) Rasa mcm nk layan Shopaholic Loius gakk. 









No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))