Tuesday, November 22, 2011

tahniah !!! harimau Muda Malaysia



hujan lebat mncurah kini..bagaikan tiada henti...
smpai kan internet p0wn...susah nk di smbungkan...
hehe..


Assalamualaikum!!! Anneyong!! Hi…



Hrini..semalam.. aku rsa hepi yg x trhingga.. aku rasa bangga sngt jdi rakyat Malaysia..
Korank sumer msti tau apa yg aku nk story ka kat sini.. yer tak???

Ingt tak.. entry sblom niey.. aku adew tulis tntg Malaysia yg menewaskan Indonesia di peringkat kumpulan dan sekaligus meletakkan Malaysia sbgai juara kumpulan… Malaysia juga brjaya ke separuh akhir dan bertemu dngn Mynmar,iaitu naib juara kumpulan B.. Indonesia pula trpksa berdepan dngn Vietnam iaitu juara kumpulan B…


(hehe..bukan nk mg'hina yer..gmbr sesajew jer..)

Maka dorank sumer nie p0wn brlawan la.. akhirnya Malaysia menewaskan Mynmar 1-0 hasil gol dripada Fakhri Sarani.. Indonesia pula mnewaskan Vietnam 2-0.. bila jer dngr Indonesia mng.. sahlah!! Malaysia akan sekali lgi brtemu dngn Indonesia tpi skrg nie lbih hebat iaitu di pentas final..

Lpstu.. kluar la brita di tv ckp yg hrimau Muda akan naik barracuda ke stadium… what??? Yer lau x knal apa itu barracuda meh sini aku trgkan..

Barracuda ialah nama sejenis kereta kebal yg digunakan oleh askar Indonesia ketika mereka ingin pergi berperang!!! Yup!! Pendek kata pemain Harimau Muda trpksa naik kereta kebal ke Stadium.. dashat betul lah.. tringt pula pda final piala AFF Suzuki taun 2010 dulu yg menyaksikan Malaysia menewaskan Indonesia dngn Agregat 4-2.. pemain juga trpksa naik kereta kebal tu..

Oklah.. so smlm Malaysia bertemu dngn Indonesia dlm prlawanan yg cukup sngit !!! amat sngit.. dimana Malaysia kekurangan striker yg berpenglaman mnkala Indonesi pula, prtahanan nyer agak goyah..

Smlm aku ngn kluarga aku brkmpung di dpn TV.. dri pukul 8.30 mlm dn msih setia shingga pukul 12 tnghmlm utk mlihat acara menyarungkan pingat..
Di perlawanan smlm .. Indonesia mnyumbat gol awal hsil dri tndukan Gunawan.. slps itu Malysia kerap mngasak utk mncri gol pnyamaaan dimana bnyk gerakan-gerakan cntik yg trhasil nmun blom Berjaya utk menerjah gawang Indonesia..
Akhirnya setelah brusaha akhirnya peluang muncul yg dicipta oleh Badrol Bakhtiar yg digelar Kapten Marvell mlm ini dan peluang itu disudahkan oleh Asrarudin pemain sayap kanan yg berjersi no 6.. Asra yg sudah pun terjatuh mnggumpulkan kekuatannya untk mnnduk bola itu masuk ke gawang..
Selepas Malaysia mmperoleh gol pnyamaan..pemain smakin bersemangat utk mncari gol yg akn meletakkan Indonesia d dlm tekanan..namun bnyk peluang yg dihasilkan gagal utk disempurnakan oleh pemain..
Akhirnya kputusan seri kekal hingga ke wisel penamat.. pemain Malaysia dan Indonesia terpksa mngerah tenaga mereka utk bermain dlm Masa Tambahan sbnyk 30 minit.. ktika itu Malaysia lebih bnyk bertahan dan Indonesia bnyk mengasak dan akhirnya Indonesia dpt mnjaringkan gol namun gol itu dibatalkan krana pemain Indonesia brada dlm kedudukan offsides.. Malaysia juga mnggunakan teknik counter strike dan mndpt gol pada masa tmbhan ,msa kedua nmun juga dibatlkan krana offsides… akhirnya Malaysia dan Indonesia kekal terikat 1-1 sama dan pngadil trpksa mmbwa permainan ke sepakan penalti..
Aduh!!! Aku yg mmg takut sngt bila penalti ni trus tutup muka takut sngt.. aku hrp KFCM brjaya mnyelmtkan gawang.. dlm hti sarat berdoa nie… Susana di rumah aku snyap seketika…pemain,ong kim swee,dan semua yg ada dip dg mmbri smgt kpada khairul fahmi agr dia tng.. strusnya ong kim swee mngatakan sesuatu kpda semua pemain.. then Indonesia akn mngmbil sepakan yg pertama.. oh!! Khairul Fahmi nmpk tenang dan… golll!!! Indonesia brjaya mnscorkan gol utk sepakan penalti ini.. slpas itu malysia pula yg mngambil spakan dan juga gol!!!
Pda sepakan ke-2 Indonesia.. Gunawan mngmbil sepakan ini.. nmun Alhammdulillah..sepakan nyer trkena tiang gol… slpas itu pemain syap Malysia mngmbil sepakan(aku x ingt nma apa..) dan GOLLLL!!!!!!! Malysia Berjaya mndpt sedikit kelebihan.. slps itu.. Indonesia mngmbil sepakan dan golll… pada sepakan ke-3 malysia.. Fakhri Sarani mngmbil sepakan ini.. namun gagal krana sepakan nya agak lemah.. kapten Malaysia B.B.. trus mnnenangkan Fakhri.. pada sepakan penentuan.. Khairul Fahmi agak bersedia utk menghalang dan bola dpt ditepis oleh penjaga gol kita itu dngn baik.. khairul fahmi nmpk bgitu gembira.. dan Malysia akn mngmbil sepakan terakhir ini dan mrupakan penentuan utk final mlm ini.. kapten Marvell kita Badrol Bakhtiar akn mngmbil sepakan ini.. wisel ditiup pngadil dan Badrol mnyepakkan bola itu dngn deras namun… dpt ditepis oleh penjaga gol Indonesia… ehh!!! Nnti dulu.. tngk bola msih meluncur lju ke gawang walaupun tlh ditepis oleh keeper.. dan trus ke gawang dan kita GOLLLL!!!!!

Mlm itu kita juara.. Khairul Fahmi d tepi gol sudah tertunduk..sujud syukur kpda Allah.. pemain-pemain Malaysia sudah berpeluk kegembiraan brsama dngn Badrol Bakhtiar wira kita pda ml mini dan trus mnerpa kepada Khairul Fahmi yg juga mrupkan wira kita pda mlm ini.. tidak!!!! Semua pemain ialah wira kita pda mlm ini.. ya semua pemain Harimau Muda dan tidak lupa pd jurulatih Ong Kim Swee dan semua pgawai kita yg brada di bngku simpanan.. tidak lupa pda Menteri Belia dan Sukan Dato’ Shabery Cheek yg brada keseorangan di kerusi VIP brsama dngn pegawai lain dri Indonesia…
Ya!! Pingt emas msih mnjadi milik kita… walaupun sudah bnyk pingt yg Berjaya dikutip oleh Malaysia dan Indonesia nmun pingat emas dri acara bolak sepak ini adlh yg terbaik dan lebih baik dri acara lain..



Tahniah kpada Badrol Bakhtiar yg brjaya mnjdi kapten yg marvellous kapten yg trhebat.. kita sudah lihat bnyk kli dia bertukar posisi.. skejap brada di miedfield,slps itu mnjadi striker , prthanan.. dia juga bnyk kli dikasari pihak lawan nmun..semangatnya trus membara dan msih brjaya bngun untk memimpin pasukan kita..

Khairul Fahmi Che Mat… keeper no 1 negara.. beraksi cemerlang pada sukan sea ini.. dia bnyk menyelamatkan gwg kita dri dibolosi dan spnjg sukan sea ini.. yg dikira dia hnya melepaskan 3 gol kecuali sepakan penalti pd mlm tdi..
Slps pembahagian pingt Malaysia akn trus pulang ke tanah Air kita dngn menaiki pesawat khas tajaan Air Asia utk mnjalani ltihan bgi brtemu Syria Rabu ini (esok) bgi kelayakan olimpik 2012…
Semoga brjaya Harimau Muda..!!!


Dan thniah sekli lg ata pingt emas tersebut…
Oklah.. aku rasa stori aku kli ini agak pnjg… mklumlerr.. smngt nie..
Semoga anda trhibur mmbaca nyer..

Slm syg –asha-

Love u n saranghaeyo my sweet sour honeydew…

No comments:

Post a Comment

^^ Taknak tinggal komen ker comel-ii dan kiut-ii semua :3