Thursday, February 2, 2012

keceriaan kelas datang lagi...

Taman Mini 3Amanah….

Anneyong sumer….

Amcm…chat ke kowrnk niey…. Sha x brape c-hat…btuk-btuk…migrain tue ofcoz la… mkin bzy skrg…. Dngn homework yg brlambak….latihan taekwon-do….kelas tambahan…tuisyen jumaat-sbtu…. Jadi bendahari kelab taekwon-do…. Ader latihan rumah sukan… kena jdi bendahari dlm kelas…. Dan ofc0z stiap tahun aku n my all classmate akn bzy menceriakan lgi klas kami….. tpi tahun niey…kami dicabar sengit oleh Tingakatn 2 Amanah… mser kmi ting 2 dulu…sng jer kami nk menang sbb xder pencabar….

So tahun niee kami kena bekerja keras mncurahkan idea utk memenangi kelas ceria utk setiap bulan…. Tahun lepas just piala yg keras itu bak kata Dayah…tahun nie beserta dngn sijil…yg amat bernilai….
Tahun nie tema kelas kami Taman Mini 3 Amanah…. Pencabar kami pula mnggunakan tema putih syurga…. Jdi siapakah pemenangnyer….. nntikan entry syer nnti…
Jdi mser mula-mula msuk kelas tue dulu…klas tue kosong sjer tidak berseri…. Skrg…bnyk perubahan yg dpt dilihat…. Pintu kosong ditampal kertas pembalut hadiah bewarna hijau pucuk pisang…dipasang lngsir di pintu…. Lngsir tahun lepas yg agak kusam itu telah dihantar ked obi utk dicuci …nmun setelah dipasang…nmpak agak kosong jdi…idea memey ialah lekatkan lukisan rama-rama di situ… semakin mnjadilah tema kami Taman Mini…. Di sekeliling whiteboard pula aku lekatkan dngn wajah smiley yg cute yg dilukis oleh aku,mimi,dayah,deni… dan dibantu oleh asyraf…hairi…hafiz…dan makwa… dan juga dibantu oleh faiz…iskandar…haikal… meja guru pula kami blut dengan pembalut hijau berbunga dan diserikan lgi dngn bunga hiasan…. Meja para pelajar pula kami balut dngn pembalut kertas bermotifkan pantai … nmpak tenang dan cntik sekali…. Dinding kosong itu tidak terlepas dri mnjadi mngsa kami…. Kami tampal juga dngn kertas pembalut yg sama corak dngn pintu… utk mnambahkan lgi motif taman mini…ekmal dan afeq telah mnyumbngkan akuarium dan juga ikan peakok utk dipelihara… setakat ini hnya itu dulu yg boleh kami lakukan…tpi nnti…kelas itu akan diupgrade kan lgi….

tnguu post akn dtg yer... syum sokmo..

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))