Thursday, February 7, 2013

Kenangan Merentas Desa :D


Salam Jumaat semua :3


hehe :D sajer jer copy paste gmbr niey..

Hrinie nk sharing satu citer tntg Kenangan Merentas Desa yg dianjurkan oleh skolah aku kelmarin... Yer ! Hari Khamis iaitu kelmarin..skolah aku ada anjurkan satu kejohanan Merentas Desa peringkat skolah :D hihih ! Merentas Desa atau Marathon larh kiranya..

Okeyh, let's me share you :D

kelmarin..murid-ii kena dtg skolah mcm biasa.. tak payah masuk kelas dan trus ker kawasan perhimpunan.. Cikgu mula ambik kehadiran pelajar sbb aritue mmg hari persekolahan biasa.. then, cikgu rumah mula bergerak ke kumpulan Rumah masing-ii iaitu Rumah Delima,Mutiara, Zamrud dan Nilam. Cikgu rumah kena bahagikan nombor pelajar...


Baju t-shirt kuning tue mrupakan baju PJ kami semua :D

Lpstue.. cikgu mengarahkan semua pelajar ke padang untuk aktiviti senamrobik. Senamrobik dikendalikan oleh instructor yg telah dijemput dari luar.. letih btul senamrobik.. mmg dah lama btul tak exercise.. sbbtue lenguh tue...

Then, cikgu mula lpskan pelajar untuk memulakan larian mengikut kategori.. mula-ii perempuan B lpstue, Lelaki B , then Perempuan A dan last skali Lelaki A. Aku mrupakan kategori plajar Perenpuan A sbb aku form 4. Perempuan A dikalangan pelajar perempuan form 4&5 ...

Sebelum cikgu lepaskan perempuan A memulakan larian, aku dan kawan-ii melalui kawasan PBSM atau org pnggil SickBay kan ? aku dah tekad dlm hati taknak duduk sini ! mksud aku ialah..aku taknak pengsan larh... lpstue..cikgu pown bunyikan wisel atau hon tue.. then kami pown mulakan larian.. aku berlari sambil berpegangan tangan dengan Mc'ya. hihi.. lari kejap pstue tetiba letih dah.. haha ! kan dah kata mmg aku dah lama tak exercise..tue yg cpt semput tue... tpi Mc'ya tue ntah dri mana larh tenaga dye datang..asyik nk pecut jer kerja dye.. huahua.. aku pown kena lari skali.. tpi susah larh sikit... asyik tertinggal kat belakang jer... mmg 97% drpada 4.5 KM larian merentas desa tue, aku hanya berjalan selamba.. letih dowh ! budak lelaki lgilarh ! 6KM ! lgi naya dowh ! 

Blom pown smpai separuh larian..aku dah trbayangkan air batu kosong yg menyelerakan... aduhai... nikmat btul maser tue klau boleh minum... tpi aku trpksa juga mg'habiskan larian... Lari sikit..then jumpa ngn budak kelas aku (perempuan) kawan-kawan...  jalan larh skali ngn dowrnk.. then berlumba utk prgi depan... mmg btul-ii sama mcm budak-ii ! main tolak-ii larh... then tiba-ii jer kepala aku sakit sngt.. sakit nk mampos.. tpi aku tahan jer.. kain tudung yg aku pkai ntah mcm mana dah bentuk dye... keronyok smcm jer..  muka pown aku rasa mmg pucat dah... tpi aku ttp truskan jugak larian.. walau langkah kaki aku tue makin slow dan slow...

masa dlm larian tue.. mmg Mc'ya bnyk membantu..hehe :D thnks btw.. bila dah asyik brbual masa berjalan tue..mmg hilang sikit rasa lenguh tue.. lpstue.. mc'ya ajak untuk pecut laju sikit.. aku pown setuju.. then kitorank kira smpai 3 lpstue.. ZOOOMMM !! trus berlari... 

lpstue... depan mata dah nmpak kedai jual air... apa lgi cpt-ii aku ngn Mc'ya berlari nk gi beli air.. Sep aku beli air Revive.. mula-ii ingt nk minum trus..tpi tngk dah nk dekat dah dngn skolah then kitorank batalkan hasrat utk minum air... kitorank memulakan langkah menuju garis penamat...

Akhirnya.. dlm masa 30/35 minit klau aku tak silap.. aku dan Mc'ya berjaya jugak menapak ke skolah.. masa tue mmg gila bapak punya letih..semput dah.. tngk dkat khemah PBSM tue.. wuish !! tak menang tangan nmpaknya ahli-ii PBSM tue.. rmai btul yg sakit kaki dan pengsan.. syukur aku dan Mc'ya tak pengsan :D Alhamdulillah...

Sebenarnyer hajat nk sruh akak PBSM tue tolong urutkan kaki.. sbb aku rasa kaki aku sakit sngt ! tdi masa brlari aku ada trpijak batu ! wuish !! sakit dowh.. tpi tekak aku yg kering nie perlu dibasahkan dlue.. jdi..aku dngn Mc'ya prgi kantinthen kitorank beli ais batu .. air revive dlm tin tdi kitorank tuangkan dlm gelas yg ada ais tue.. wah ! bila jer masuk mulut mmg nikmat.. hilang sekejap rasa penat tue.. 

Then, kitorank berehat bawah pokok sebelum prgi ke khemah PBSM..nk g melawat kawan-ii yg pengsan larh katakan...  perut aku tetiba jer tak brasa lapar tau.. ntah knape.. mungkin letih sngt..jdi tak rasa lapar... walaupown aku tak sntuh makanan langsung sejak pagi.. tue kowt sbb aku rasa pening masa brlari tdi.. hehe ! aku nie mmg jenis yg lngsung tak suka makan pagi! tue yg gastrik tue... wuha,wuha... 

Then, cikgu umumkan pemenang... Rumah Delima menang kau tau ! haha ! rumah aku larh tue.. hehe.. aku tak menang apa-ii pingat..tpi aku smpat jugak smpai 5 minit slpas pemenang tmpat ke-20 tue tiba jdi aku dpt sumbangkan mata atau point pada rumah sukan aku :D kira berbaloi jugak larh aku brlari tdi... Kawan-ii aku rmai yg dpt pingat.. Tahniah yer :D

Tpikan..lps jer bangun sbb nk balik.. tetiba jer kaki aku sakit sngt ! sakit dekat betis dan paha.. mungkin lenguh sngt... sakit yg aku rasa mcm nk nangis jer... hua !!! rasa mcm urat kaki tue jdi terik dan tegang... nk jalan pown susah sbb tak boleyh straight kan kaki tue... trpksa larh aku jalan trhincut-hincut ! 

Mlm tdi pown aku tak boleyh tdoe sbb sakit punya sakit ! smpai ke pagi atau hrinie pown still sakit tau tak ! rasa mcm nk tumbuk-ii jer kaki niey... aduhai... 

rasanyer tue jer larh yg aku nk story :D so babai..

p/s : dahlarh sakit kaki, perut plak meragam...

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))