Wednesday, February 11, 2015

Kehidupan pelajar lepasan SPM ~

haii lhaa, Assalamualaikum and salam sejahtera :)

i'm very bored today, and there here i am ! Tdi, baru habis tngok drama Doctor Stranger. gilaa suspen. dah 3 hari duk terus menerus menonton dan hrinii selesai jugakk drama tuu. well, aku ada trfikir dan buat review utk drama drama yg aku dah tngok dan bg references dkat mana tmpat yg sngt patut utk didwnload atau utk menontonnya tpi penyakit M mnjangkitikuu.. hehe

well, lgi 19 hri lgi ! sblom 3 MAC 2015 ! hri penentuan utk semua pelajar pelajar calon SPM 2014. result akan kluar ~~ nk kata nervous, mmg nervous gila gila ! yer lhaaa, result penentu tuu... takut anxious, nervous and everything lhaaa ~~

aku spnjang cuti SPM nii aku duduk rumah jer. tanam buah anggur. heheehe... papa xbg kerja. papa ckp duduk rumah kemas rumahh nnti akhir bulan 2 papa bg elaun duduk rumah xD sekali dngn duit RM100 yg dijanjikan hadiah sbb aku pecahkan rekod calon SPM tahun lps  dlm subjek sejarah utk paper 1. aku betul 38/40 mngatasi calon tahun lps yg 37/40. aku bukan pakar sejarah sbenarnya tpi entah kenapaaa rasa smangat nk pecahkan rekod tuu masa duduk jwb krts sejarah tuu dlm dewan. mungkin sbb papa pakar sejarah kott xD

aku duduk rumah sorang sorang jer masa adik adik aku prgi skolhaaa.. yer lha, semua prgi skolah except for me. mmg bosan yg tramat tpi nasib baiklhaa, ada kwn kwn yg selalu dtg melawat. duduk dngn akuu smpai pkul 1. hehehe. sayang kwn kwn akuu.

dua minggu lps aku baru isi prmohonan upu. sblom isi, kena lhaa beli dulu no pin upu. papa serahkan semua aktiviti pembelian dkat bank tuu pada aku.. papa kata, aku kena blajar brdikari. dhlhaa masa tuu aku tkder ponn lgi akaun BSN. yg aku ada cuma akaun bank tabung haji. choi, satu hal pulak kena bratur utk buat akaun. first time dtg, mmg canggung gila. trpksa balik dluu. kali kedua dtg, aku dah trbiasa sikit.. aku prgi dngn papa lps papa balik skolah then dia tinggalkan aku dkat situu. lamaa betul urusan bank smpai aku rasa nk putus asa jer. masa tuu jam pkul 4.30 ptg, spatutnya BSN dah tutup. tpi pihak bank ckp org yg dah hntr borang prmohonan kat dalam boleh tnggu. jdi aku tnggu lhaa. letih tauu nk tnggu pegawai bank tuu pnngil nama akuu. atlast dlm pkul 5.30 ado kak pegawai bank yg baik hati akhirnya pnggil nama aku. urusan aku dngn dia spatutnyaa hnya utk pmbukaan akaun bank dan klau nk beli no pin upu, aku kena ambik nombor balik. tpi bila dia tahuu aku umo 18 tahun, dia tanyaa akuu nk beli no pin tak sbb dia boleh tolong. Alhamdulillah, aku brterima kasih sngt dngn kakak tuu. gila punyaa baik. mcm mcm dia ajar aku. so, tpt pkul 6 urusan selesai !

isi upu pulak satu hal. hrituu kwan aku dtg rumah nk guna wifi rumah akuu utk isi upu, masa tuu aku xisi lgi sbb aku malas xD tpi ntah kenapa asyik server down jer. kesian kwn akuu. lgi lhaa aku fed up tngok mcm tuu. makin mnjadi jadi lhaa malas akuu nk isi prmohonan tuu. tpi dua minggu lps aku trgerak hati nk isi. wow ! brhasil tanpa server down ! ALHAMDULILLAH ! tmbh lgi pening bilaa tngok snarai pilihan kursus yg pnjang brjelaa tuu. tpi akuu pilih jer lhaa apa yg aku minat dan apa yg ibu aku sarankan ~~ so selesai lhaa urusan tuu...

minggu nii, ntah kenapa, adik adik akuu tuu pkat demam beramai beramai. start dri akuu yg mula rasa xsedap badan. simptom klau aku nk demam senang jer.. rasa sakit tekak sore throat org putih ckp, jadi bila aku rasa mcmtuu jer aku terus minum air sarang burung. mmg brkesan sbb sore throat aku sembuh dan aku xsmpat demam. tpi demam tuu beralih pulak pada adik adik akuu... jdi sminggu nii aku jdi nurse dkat rumah lhaa. masak utk diorang, bg ubat, mandikan, tuam badan dngn kain basah ~~ well mmg letih xD

start 28 feb nii,, mcm mcm aktiviti dah aku join. jdi aku xduduk rumah dahh. 28/2 aku prgi Program Jejak Menara, kaunselor skolah akuu yg sarankan utk kitorang join sbb program tuu utk mngenal dngn lebih dlm tntg kursus kursus yg ditawarkan di universiti. seharian aku akan duduk dkat USM dngn kwn kwn yg lain. 1,2,3 Mac 2015, aku join jdi fasilitators utk Kem Kepimpinan Pengawas PSS. jadii fasi lhaa best xD tmpat pulak dkat Sri Nipah beach Resort. sunyi dan ada pantai. best ! aku dah prnah prgi sana masa aku form 2 ! 3 Mac tuu aku kena balikk lhaa sbb nk prgi ambik result dkat skolah.. tngok, aku taip/fikir/sbut/trdengar psal result jer trus jantung aku jdi xduduk diam. mkin mnjadi jadi dia pam darah. hehehehe. seram sejukk jer rasaa.

ops okaylhaaa... pnjang lebar pulak hrinii.. bye then :)

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))