Tuesday, July 17, 2018

Done presentation proposal.

Hai, assalamualaikum.

Saya baru balik dari Terengganu, petang tadi sampai Kota Bharu... and mlm ni terasa nak menaip cerita. Terasa awkward gilaa ayatt. Lama gila tak menaip cerita aduhh. okay firstt,

Say YEAYYY !


I'm done with my proposal presentation on my FINAL YEAR PROJECT ! 

HAHAHHAHA, okaay okaay tau lah cuma proposal, baru kertas kerja tapi rasa mcm beban tuu sikit dah terangkat. It's a start and i feel good. Terasa bila dah siap present ni its a welcoming to final year student life. 

Actually saya ke Terengganu hari Rabu minggu lps. Got a fever during that period tapi gagahkan diri jugak utk balik sorang sorang naik bas since my parents kerja kan tak sempat nak hantar. Balik tu sebab sedar diri im not yet prepared. Duduk rumah ofcourse rasa kemalasan tu berganda, rasa nk duduk tidur baring makan jer. Itu yang rasa kena balik rumah sewa ni so dapat lah sikit semangat dari roommates untuk prepared diri for presentation.

Actually isi utk slide dah siap kecuali nak touch up untuk design slide. Nak tambah tambah gambar gambar yg sesuai utk tajuk study kuu. Oh lupa nk cerita, final year project ni saya decide utk buat tentang ketam. Macam sedap kaaan. Yeah, saya dengan penuh gediknya gelarkan diri as cik crab, saje nak kasi semangat 2 sem akan datang untuk hadap tajuk ni. 

So dipendekkan cerita, tengahari kelmarin, 16 Julai 2018 saya selesai pembentangan kertas kerja untuk projek tahun akhir saya. Bulan Ogos ni saya start sampling dengan sampling partner saya di Tok Bali. 

Lega tu Ya Allah sangat sangat. Habis satu part dan part lain datang. Yeah ! Malam tu saya jimba kejap dengan rakan rakan sekelas nak meraikan kelegaan dah siap present kaan ! Makan makan jer then jalan jalan ambik angin malam. 

So, skrg i get a few week rest dkat rumah lah before start sampling. Tak taulah nak buat apa, rasa macam nak layan anime dngn kdrama jer macam biasa. 

Rasanya, itu sahaja ceritera saya pada malam yg sunyi ini (adik adik semua tidur dah.) Saya nak sambung tengok kdrama. Goodnight rakan rakan followers dan pembaca sekalian. Doakan saya selamat maju jaya untuk projek tahun akhir saya bulan depan :)) Semoga saya berjaya tamat ijazah sarjana muda Biologi Marin ini dengan jayanya. Dua sem lagiiii !!! 


No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))