Friday, July 6, 2018

Sometime, we need time alone...

Hai, Assalamualaikum :)

Tadi, tengah duduk senyap termenung pandang dinding, tiba tiba aku rasa nak meluahkan isi hati. Isi hati seorang manusia normal yg ada psang surut dalam kehidupan. Orang kenal aku as a happy go lucky person, riang tersenyum setiap masa. Adakala saat penuh sesak masalah di kepala aku tetap cuba untuk tersenyum menyembunyikan segala apa yg menyerabutkan fikiran.

Tapi adakala, aku rasa nak duduk sorang pandang alam dan menangis. Cuba untuk melepaskan sesak di fikiran. Aku memang perahsia, banyak menyembunyikan perasaan di jiwa. Diam memendam sendiri berharap sekeliling dapat membantu aku melupakan segala tanpa mereka tau apa ada di jiwa dan minda. (Geli pulak ayat macam tu hmm)

Bukan nak bermadah pujanga dekat sini, cuma nak meluah. Mesti ramai fikir aku ni bahagia tak ada masalah yg wujud. Hidup sentiasa lapang dan ceria. Nonsense. Manusia mana jer dalam dunia ni tanpa masalah dan ujian kan...

Nak meluah tapi tak tahu nak meluah pada siapa. Nak berkongsi tapi rasa macam tak sesuai nak berkongsi kisah sedih dengan sesiapa. Then, bila tak tahu nak rasa apa. aku saje saje bukak pinterest. Aku suka baca quotes dlm pinterest and i found one that aku rasa nak share dengan pembaca blog ni.

  
So, aku rasa walaupun sedih, bagi aku lah, better cuba lupakan kesedihan tu. Jangan terlampau lama berada dalam mood down. Bukan nak suruh lari dari masalah, tapi mari kita cuba untuk bangun dan solvekan masalah yg dihadapi. Aku pun memang suka acah fake smile and fake laugh waktu sedih, sometime its bring me energy. Energy to move on in life. Tak selamanya kita akan bersedih, tak selamanya hujan kan, pasti akan munculnya mentari dan pelangi dalam kehidupan.

Mari sama sama bangkit :))
Keep smiling
Bye.

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))