Saturday, July 28, 2018

Trust issue.

Image result for trust issue

Hai, assalamualaikum.
I am back :))

Aku baru selesai buat english class utk my adik adik and i have free time again hahahaha. Terasa nk menulis tentang sesuatu and i recalled back dgn satu tweet yg i baca di twitter tentang trust issue. They said, people who have trust issue will always get paranoid because they afraid everybody will lie to them.

Aku jdi manusia yg trkait dgn trust issue because of my past experience. Sejak past experience tu terjadi pada aku, aku jdi paranoid. Walaupun ada someone confess they like me, i will doubt it. I will think that he only try to game me. Not only in relationship, i also have trust issue in friendship. I mean a new friendship. I actually trust my babes The Sisters and my bff in matriculation, Syafiqah so much and i have nothing against them. I love them and i trust them so much. Tapi untuk mencari atau membina sebuah persahabatan yang baru tu, sukar bagi aku sbb trust issue ni. Sebab, aku jadi not open. Aku tak suka ceritakan rahsia aku pda orang. I stay closed all the time and just cerita benda benda yang bagi aku not a secret. I actually a good listener to my bestfriend tpi i memang jarang sangat nak bercerita masalah dan rahsia pada org lain. 

Image result for trust issue

In a relationship, i dont trust man anymore. and i tend to grow hate to playboy and sweet talker. I hate them so much. Dulu zaman sekolah aku ada ramai kawan lelaki. Ramai yang cemburu kata aku gedik whatsoever (pernah get depressed because of this) IM NOT LIKE THAT ! tapi skrg di universiti, berapa kerat jer aku berkawan dengan lelaki. I will talk if he is a group mate, a friend of friend yeah just in a friend tone. Entahlah i dont know sampai bila nak rasa macam ni. Kalau tanya best friend aku tentang trust ni, mereka tau berapa kali aku menangis sebab kepercayaan aku pada org hancur. Sebab aku terlalu percaya, salah aku terlalu letak kepercayaan. 

Dekat universiti ni pun pernah menangis atas sebab yg sama. Malah ada yang lebih teruk. Memang dah tertutup hatini untuk percaya orang baru dlm hidup. Hmm. Tapi takpe, despite from having this kind of issue, i actually have a strong way to stand up and stand for myself. I have my own way to cheer myself up. 

In Shaa Allah, mungkin aku akan bertemu dengan orang baru yang mungkin aku boleh percaya seperti mana sekarang aku sayang dan percayakan kawan kawan aku The Sisters dan makcik durian from KMPP hehehe.

Goodnight :))

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))