Friday, May 6, 2016

H3P7/H3P8 In Memory


Assalamualaikumand hai semua :) Harinii Jumaat, hari cuti utk Kelantan ^^ Harini entry special buat rakan rakan sekelas H3P7 and H3P8. pelikkan, walaupun aku sayang gila dekat 5 Amanah batch 2014 tuu, tpi aku xder tulis entry special utk diorang dlm blog akuu. sbbnya, bg akuu kwn kwn 5 Amanah selalu dpt berjumpa, mklumlah, sekampung,sedaerah dan senegeri. hahahaha, bg rakan rakan H3P7/P8, dtgnya mereka dri pelbagai negeri, bangsa dan agamaa ~~ 

Taknak bercakap panjangg aku truskan kepada dedication ~~~

But, aku prkenalkan duluu manusia manusia dlm kelas H3P7/P8 nii...

Senarai pelajar kelas H3P07 and H3P08

Lelaki ~~
  •          Umar Sarhan (Ketua Praktikum H3P07) #Kedah
  •          Aizuddin Azmi (Ketua Praktikum H3P08) #Penang
  •          Ahmad Nabil #Kedah
  •          Saman Mahayidin #Kelantan
  •          Sarveswaran #Perak
  •          Mahesh #Perak


Perempuan ~~

  •      Anis Syazwani (Penolong Praktikum H3P07) #Selangor
  •          Nurul Aliyah (Penolong Praktikum H3P08) #Perak
  •          Anis Atikah #Kedah
  •          Kartikah #Perak
  •          Rasyini #Penang
  •          Beh Renping #Perak
  •          Lim Pei Yee #Perak
  •          Amirul Azriefa #Kelantan
  •          Nur Fatihah #Kedah
  •          Nurin Afrina #Kedah
  •      Syafiqah #Selangor
  •          Sayaaa xD hahahahhaa
     Okayy done hahahaha >,<


so, tuu lhaa budak budak kelas akuu...

      First time, aku rasa budak lelaki kelas aku agak poyo. Tak sama dngn kwn kwn lelaki aku masa di sekolah. Tapi aku harus sedar bahawa... aku kenal budak lelakii kelas aku yg di sekolah ambik masa 5 tahun. diorang pulakk akan aku kenal tak sampai setahun. Tak adil nak judge awal awal kann. Tapi, prcayalah lps kenal tu tanggapan aku trhadap diorang adlh sama xD Diorang tetap poyo. Tapi mungkin diorang baik sbb suka tolong dlm hal pelajaran ni semua dan apa yer ? aku tak tahuu dh nk puji apa dh dkat budak lelaki kelas akuu nii. actually aku dh takder mmodall nk ceritaaa. nnti lahh kita buat close up sorang sorang dkat bwh nnti. HAHAHAHAH *gelak kejam




      Budak perempuan kelas aku pulak, semuanyaa nice. Aku boleh get along dngn semua. Diorang bijak dan kadang kala lawak. Boleh dijadikan tempat bercerita, teman belajar, sahabat sewaktu di meja makan, dan kadangkala teman menonton bersama. Hampir 10 bulan disana,trtubuh grup GBS, diasaskan oleh budak lelaki kelas aku, Nabil Sazali a.k.a Nabilicious hahahaha. Sebabnyer dia lhaa yg namakan grup aku nii sbgai GBS, then kitorang gaduh besar dngn dia sbb tuduh kitorang ponteng kelas hrituu. Sejak itu kami jdikan GBS sebagai nama grup kami Bos GBS pula telah dianugerahkan buat Syafiqah Jamaluddin a.k.a Chuu oleh guru amali kimia kami, Miss Lee Hooi Hong. hahahahaha. cg amali kimia yg sngt lawak dan selalu buat kami tak kering gusi. Ahli ahli tertinggi, aku (Achatina Buffalo), Anis Syazwani (Hamizan), Aliyah (Syariyah), eh aku lupa apa nama samaran Chuu. apa dia yer ? hmm ? *ni klau ada emoji whatsapp nii syok nii.* Okay then, ahli ahli baru Azriefa a.k.a Mekpaa (Zafora) dan Atikah. Kumpulan kamii adlh kumpulan yg meriuh rendahkan suasana kelas. Budak lelaki sngt anti dngn grup kami. Diorang jeles sebenarnya. Selalu nk kecam kami ! *GBS ada entry khas okaay, #KBYE

ituu diaaa ~~~ #GBS

     Then, Nurin Afrina dan Fatihah, dua rakan karib yg jarang berbunyi dalam kelas, tapi klau dah start join grup kami, memanjang jer gelak dia orang tuu. 

Anis Atikah Bt Hashim


tikah yg brtudung hitaam, nmpk mcm sedang mmujuk Aliyah yg sedang brsedih. hahaha


She's the first friend here actually, Mula mulaa msuk kelas tuu aku berkenalan dngn diaa dluu. She's sometime kinda of weird hahahahaq. but she's funny. She's bring a lot of laugh to me. heheheh. Dia selalu rujuk akuu klau ada msalah hati msalah cinta diaa. walaupun akuu mmg zero dan kayuu kalau bab bab nii. Dia sngt terer Fizik, mula mula tak nmpk sngt dia mnyerlah dlm subjek tuu, tpi waktu last last sem 1, she's showing her power ! Dia klau mengajar agak baguus. Dia boleh trangkan dngn trperinci trhdap org blur mcm akuu nii. mngakuu jer lhaa kaaan. hahahahha Aku prnh betapa dkat bilik dia sbb nk belajar Fizik hrituu.. hahahahha tpi last last trtidur atas lntai, boringnye lhaa PIJIKKK niii ! Tikah nii selalu sakit, dia slalu dpt MC. yg pling bnyk seminggu ! perghh ! Aku dpt byangkan keseronokkan dpt MC, aku pun prnh dpt MC tujuh hari dluu masa form 5 sbb demam teruk dan conjunctivities.Tapi akuu gunaa sehari jer ~ rinduu classmates punyaa psaal heheheh. Okay back, dia actually dia cerita yg dia ada msalah lemah jntung, i thought tikah slalu stress mungkin itu pnyebab dia jdi makin truk. Dia slalu bnyk berfikir. Dia slalu deep thinking about her proble, her family, her crush and whatsoever. Tikah, jngn fikir trlalu teruk sngtt smpai jejaskan kesihataan tauu ! Kbye hahahah




yg tinggi tuu Nurin, yg pendek sikit tuu Tihah.

      Tihah dh ada pkwe. Eh pkwe-makwe ke hubungan diorang tu ? entahlhaaa. Tapi bolehlhaa. Nurin pulak still single and ready to mingle hahahahahaha. Tuu setakat yg aku tahuulhaa. Tak tauulah kalau dia couple senyap senyap joo kaan. mana eden nk tauu. Tapi dia ada crush. Crush dia dirahsiakan. OPS! hahahahahha. Dua dua ni serius belajar tpi kdang kdang ada jugak gilanyaa diorang ni. 
Nurin, prnh skali dtg bilik akuu. trsesat sbb nk dtg ambik drama korea, Moorim School, Lpstuu boleh pulak trsadai dkat bilik akuu sbb duk bergossip. hohoho. Minah gossip jugak Nurin nii, Mak Jemah xD Nk tauu takk Nurin bergossip psal apaa ? haaaaa, rasa curious taak. hbislaah nurin ~~ susah tauu nk simpan rahsia ni. Tihah pulakk, satu blok dngn akuu, klau jumpa lps kelas ponn adlh dkat kafe ataupun dkat washing machine xD hahahahah. Dia nmpk mcm malu maluu kaan. memang pemaluu lhaa jugaaak. Dia slalu sengihh jer, tpi kekadang tuu serius lhaa jugak. hahahaha

     Chinese Duo. Beh Renping dan Lim Peiyee^^ adorable girl that i know. Really nice and sweet. Walapun pandai, tapi diorang tak lokek berkongsi ilmu. Tak menyesal mengenali mereka berdua ni. Kadang kadang agak nakal. Comel sekali gadis cina berdua ni. 

tuu gmbr aku dengan nurin pukul 12 malam utk wish bufday Renping hahahaha xD
sajer menyinggah blok A5, prgi jenguk Nurin yg tgh study dngn Pqa dan Mekpah. Then,
tnggu kejap smpai pkul 12 sbb nk wish dkat Renping yg cute ^^
Aku prnh jugak kacau Peiyee dkat bilik dia. Pkul 11 mlm aku dtg bilik diaa sbb bilik dia dkat dngn bilik akuu. Masa tuu kalut nk hntr lab report fizik utk keesokan harinya !
2 lab report Fizik mana takkk kaluuut. Thanks Peiyee kerana melayani tetamu tak diundang di malam hari hehehe xD


gmbr depan. Lim Peiyee yg berkaca mata dan sebelahnya Renping.
tuu semuaa budak budak kelas aku yg perempuan except for two indian girls yg tiada disini.

Next, Two Indian Girls and 2 Indian Boys

Dari kiri, Sarveswaran, Mahesh, Kartikah dan Rashini.

Naughty, lawak suka, mengacau ! That's describe them !

Sarveswaran lelaki yg agak poyo namun baik hati. Suka mengacau ! Dalam kuliahh duduknyaa di kalangan kaum kerabatnyaaa di hadapan row row gang gang GBS hehehe. Dia punya rmai gang ! Aku nmpk mcm dia bos dlm gang gang dia. Klau attendance dlm kuliah, kami aku slalu check dia dh tick ke belum nama diaa.

Mahesh, mmg lelaki yg baik, selalu tersenyum, dan senyap. Awl awl sem dluu, Mahesh slalu kena kacau dngn kami, terutama sekali mekpaa. Truk sngt mekpaa kacau diaa ! Smpai Mahesh speechless. Hahahhaa, dlm kuliah Mahesh mcm kumbang yg dikelilingi bungaa. And, aku slalu nmpk Kartik dngn Mahesh dating. hehehehe, aku nii mmglahh, slaluu terserempakk dngn org org dating. hahahahha

Kartikah, a nice buddy. She really can help you well. One grup with me. So, i experienced how nice when i was with her during Physic lab session. Senang kerja bilaa dia ada. hahahha. She's also really naughty. Kartik pun mangsa akuu jugaak utk amali fizik. kesian Kartik, hehehe, selalu kacau dia dkat bilik dia, nk mintak ihsan lab report Fizik. hehehe.

Rash. Dia bijak dan agak tegas namun selalu tersenyum. A really nice person. Always help me and others friend when she's needed. Really have a good relationship with my boys classmate. Sronok main hai hai dngn Rash. hahahahhaha. Aku slalu sukaa tngok Rash speaking English, penuh berkeyakinan mcm dia native speaker ! sngt wow memukau. hahahah

Tiba part lelaki-lelaki melayu terakhir H3P7/P8

gambar dri kiri pling depan, Umar Sarhan, Nabil Sazali, Aizuddin Azmi dan Saman Mahayudin
4 jejaka melayu dalam kelas kami.

Umar, baik hati, merupakan juara RI KMPP sesi 2015/2016 yg sngt kami banggakan
ketua praktikum H3P7, stok stok alim idaman para wanita ~~ hahahahah
Selalu membantu.
Selalu tersengih.
Lelaki yg pekat sangat bahasa Kedahnya >,<  hahahha,
Kitorang budak perempuan rasa Umar adlh org yg mudah dibawak berbincang hahaha. 
Rmai budak perempuan selesa brbual dngn Umar wlaupun kdang kdang dia agak prankster. 

Nabil, poyo diaa nii. hahahhaa, musuh ketat Piqa. selalu brgaduh. Nabil ni selalu ejek Piqa. Aku pu rasa nk seligi Nabil nii. Nabil nii suka bergurau tpi kdang kdang tak kena tempat. Kitorang prnah gaduh dngn dia harituu tpi skejap jer lhaa. 2 jam jer. hahahaha Nabil nii kadang kadang lembut hatii gak. Kalau org mintak tolong boleh jer dia tolong. Dan dia tangkap cintan dngn seseorang , hehehe, selalu trtangkap date dkat kafe A ! Ops SORRY ! identiti psangan tidak mahu didedahkan !

Iju, haaa ni sorang lgi species poyoo. putus urat saraf kalau bercakap ngn dia. Suka main main, tapi ya ampun otak math fizik diaaa.Boleh challenge Einstein kott. Satu lgi, kuatt menaa loyar buruknyaa ! Adoii. Ni pun sorang yg kuat juga loghat Penangnyer. Penang asli kaw kaw ! hahahahahha, and baiklah jugaak, slalu tolong snap jwapan hahaha. Aku slalu susahkan dia mintak tolong slesaikan soalan matematik, yg bapaaak susahh tuu

Samey, gang kerabat kelate, ni sore lgi gilo xD hahaha, kalut orangnya. Aku pun pening tngok dia kalut. Selalu nerbes. hahahaha kalah aku. Cakap kat depan krts terketar ketar. Aku tak kut steruk tu. hahahahah. Ops ! maaf mngutuk, bukaan sengaja yer. Kalau kenaa usik dengn Tikah trus tak tentu arah. hahahha, Terus merah mukaa mcm pkai blusher xD  Tapi, okaylaah, dia baik lah jugak. Selalu tolong menolong. Tak lokek ilmu. Bolehlhaa. hahahhahah !

Alhamdulillah.

Hrapnya tak trlepas pandang sesiapaa ~~

Sahabat, kita semua mungkin dh sukar untuk berjumpa lagi. Kenanglah aku di dalam doa kalian. 
Nanti andai takdir mempertemukan kita kembali, tegurlah andai aku tidak terperasan. hehehe.
Aku doakan kalian semua maju jayaa sentiasa.

Terima kasih kerana sepanjang 10 bulan kita bersama, korang semua mampu menerima aku..

THANKS A LOT

with this,
I uploading again our happy memory during our very own party

H3P7/P8 FAREWELL PARTY 2015/2016

















p/s : segala kekasaran bahasa amatlah pihak kami sesali, sebelum apa apa trjadi, akuu sbgai orang menaip meminta ampun dan maaf seandainyaa da melukakan hati sesiapa spnjang korang membaca entry ini.Anggaplah ia sbgai gurauan terkahir dari insan kerdil ini. hehehe Semoga persahabatan kita kekal till jannah. Senyumlah selalu, sahabat :D 



BYE

I'll MISS YOU ALL :D

Don't shy to write a comment ^^















4 comments:

  1. Haha.. Luv it.. Tp, klw aq srh kw bwt entry psl aq, aq dh blh agk apa yg kw nk tulis.. Sobaik jgn mntk hahahaha

    ReplyDelete
  2. Rindu nya dengar lawak2 hampa :(

    ReplyDelete

You may leave a comment here :))