Wednesday, May 11, 2016

My younger brother hard time !

My 4th younger brother, yg skrg nii form 1, telah dihntr oleh my mom to boarding school. something that she never done to me, my 2nd sibling who now in form 5 and my 3rd sibling who now in form 3. Yeah, kami 3 beradik yg kiranyaa paling tua dlm famili dri 8 beradik bersekolah di SMK Kemumin, brsama papa kami yg juga merupakan guru di sana. Aku prnh dpt tawaran blajar di SM Sains Pasir Puteh pda tingkatan 1 dan dpt tawaran ke SM Sains Dungun, Terengganu di tingkatan 4 tpi kedua duanyaa akuu tolaaak. gilaa ke nk duduk asrama. i never imagine myself in that state. OH MY GOD. adik lelaki akuu yg ke-4 then dihantar ibu aku ke skolah asrama. sekolah agama tahfiz actually.

 Abg Am, (Amsyar) yg sedang buat pecae tuu
*gmbr famili day #Talib'sfamily di Kolam Air Panas, Kedah.


Actually he's doing great ! Tulisan diaa sngtt cntikk waktuu tukis ayat Quran. i'm so impressed, waktuu aku di kmpp, ibuu slalu voice note hntr suara adik akuu tuu mnghafal al-Quran. Aku sngt bangga dngn adik aku tuu.

But, hrituu akuu balik dri KMPP. settle down everything there ~ adik akuu balik cuti hujung minggu dan cmpur cuti labour day. Adik akuu mmg sukaa share problem dngn akuu. bukan aku nk brlagak ke apaa, but mosty semua ketujuh tujuh adik-adikku ituu sngt brgantung hrap pda akuu. Apaa yg diorang nk, diorang akan bgtau aku dan aku akan bgtau ibuu dan papaa. Then, adik aku bgtau, he cried actually saying that he didnt want to stay in the boarding school. dia tak kisah utk mnghafal and blajar Al-Quran and whatsoever asalkan he can did it at home ! Aku ingtkan msalah tuu stop smpai sitiu jer tpi tdi, ibu pnggil aku snyap snyap.. ibu ckp 'abg am' *adik lelaki aku tu call ibuuu akuu tdi. dan diaa menangis nak balik. oh my god aku tetiba tringat wktu awl awl aku di kmpp dluu, i used to cry a lot tooo. lps hbis solat jer tringat famili sbb biasanyaa kami slalu solat berjemaah skali. brkumpul dan brbual. Maghrib dan Isyak, wktu yg sngt kuat utk aku ingt dkat famili akuu ketika di kmpp dluu. so, aku faham perasaan adik akuu. dia baru form 1, sdangkan aku yg dah 18 tahun swaktu dihantar ke kmpp pun akuu menangis, inikan pula dia. Sedih sbgai kakak xtahu apa yg aku boleh buat utk tolong diaa.

Adik prempuan aku ketigaa tuu ignorance sikit, dia boleh gelak jer dngr adik dia call mak aku nangis nangis. Dia tak rasa lagii tuu. tngoklah nnti diaa menangis klau kenaa blajar jauhh nnti giliran aku pulakk gelakkkan diaa nnti. haaahahahahahhahaa.

Esok Khamis, adik aku akan balik rumah utk cuti hujung minggu. Aku nk mintak papa psangkan projector, Let watch Civil War ! aku dh dwnloadkan utk adik adik akuu. Sajer nk bg abang am release tension diaa. tak effect hafalan diaa kaaaan ? hehehehe. Hrituu dh bg adik adik aku tngok Munafik. Tutup lampu, psang projector pncar dkat dinding ruang keluarga then layaaaan. Papa mula mula kataa xnk join, then bilaa part part Nabila Huda mulaa naik hantu papa trus join menonton skali. bergegar rumah sbb aku on speaker kuaaay gilaa hahahaha. Ibu confirmlhaa, penakut kaaaan so, dia layaan drama melayuu dkat tv. Wlaupun kelantan xder pawagam, tpi kami ada pawagam homemade di rumaaah. hahahahhahaha. Esok aku get ready dngn Civil War pulak.

Aku hrap abg am akaan relax sdikit di rumaaah. Ibuu sruh aku goreng mee mamak utk diaa. Feveret diaa kut mee sbb dia xsukaa mkn nasi. Aku confirmlah bangga, adik kitaa punyaa feveret adlh masakan kitaa kut. hehehehe. willingly aku snggup masak punyaa.

p/s : lamaa dh tak makan maggi telur masak dlm rice cooker mkn rmai rmai dngn roommate dan juga pndatang asing, Anis Syazwani yg bgaikan roommate ke-5 akuu. hahahahahahaa Rinduuu

#ILOVEMYBROTHERSISTER
#ZAMNIKFAMILI

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))