Tuesday, May 3, 2016

Menganggur again ~

Assalamualaikum semuaa :)

I'm back again. Hahaha, tengok tajuuk tuu msti dah dpt agak, yang tuan blog ni dah habis matrik. Aih, last update adlh sblom masuk matrik, Dh hbis mtrik bru nk update balik kaan ? hahahaha Sadis.

FYI, 26 April 2016 yang lalu, OFFICIALLY Nur Asha Shahira Zamri telah pun menamatkan sesi pembelajaran di matrikulasi Pulau Pinang. Sekarang, dah pulang ke rumah untuk 'tanam anggur'. So, sbbrugi klau asyik mereput maka, jari jemari ini pun menaip www.blogspot.com balik utk mula menaip lagi.

26 April tu sebenarnya last exam. Fizik paper 1 and 2. aihh, last pulak dengan paper yang tak syok. sungguh tak syok jiwa jadinyaaa. Tapi apapun, cuti tetap cuti. hahahaha. Keluar jer dewan terus rasa nak menjerit. Lelah jiwa raga sepanjang tinggal dkat KMPP tuuu. aisehhh. Jumpa kawan kawan kejaaap. Last tuu, lepasni tak tau lah jumpa lagi ke idok yer. Paling sayang nak tinggal adalah cik bigbos GBS, Piqa chuuuu, nanti aku nak gaduh dengan siapa lah kan kalau dia xder.

Lama jugaklah aku spend time petang tu dengan Piqa dan Aliyah. Anis dan Ifa dah terus balik bilik sebab parents diorang datang ambik. Aku dengan Piqa jer yang balik naik bas malam tu. Hehehe, boleh jumpa lagi dekat Butterworth sebelum naik bas.

Dalam pukul 4.30 petang mungkin, aku sapai ke bilik. Nampak parents NN dah siap sedia angkut barang barang dia. Nisah belum ada dekat bilik. So, aku turun balik pergi bilik tv nak serahkan kunci bilik. Balik bilik Nisah dah ada. Gurau gurau sikit dengan dia, sebelum aku memulakan aktiviti mengemas. Walaupun dah mengemas sikit sikit tapi masih banyak yang belum berkemas. Berpeluh pelu jugaklah aku petang tu. Naik atas turun bawah nak punggah barang barang. Dahlah bilik aku dekat tingkat 3. Lelah rasanyaa nak punggah barang barang. Tapi bak kata Piqa dan ahli GBS, aku kaan sadooo xD gelii siaaaa diorang ni. Pukul 6 aku dah janji dengan makcik akuu sruh datang ambik. So, aku siap bwk truun barang pukul 5.40 petang. Terus aku naik mandii. panas dooo dengan still berpakaian formal prgi kelas (mksud aku pkai bju kurung) tdung pun tak bukak sbb rmai mak bapak, dan abg abag yang naik ke blok ambik barang. Tahan jerlah. Aku mandi koboi jer. Nak hilangkan peluh atleast. Pukul 6 aku trun dengan Nisah, mak dia dah datang. Peluk peluk sikit then byebye. Hajar dh balik sehari sebelum.Untunglah habis awal. Bye bye roommate.

5 minit lepastu ciknin call aku. katanya dah sampai, tapi masalahnya sampai dekat blok A5, blok si Piqa. maybe sbb aku asyik bermaustautin dekat situu, dan bila ciknin datang melawat jer, aku dekat bilik Piqa, so ciknin msti ingat tu blok akuu.hahahahha.\

Plan sbenar adalah aku kena duduk rumah ciknin sampai hari Jumaat. Papa dngn ibu akan datang ambik hri Jumaaat.Sebab skolah kann hari aku balik tu, papa dengan ibu pulak dua dua cikgu. Tapi, pada saat akhir dibatalkan plan itu sebab pengasuh adik tak ada so, aku kena jaga adik hari Rabu tuu, so, malam tu terus aku balik Kelantan.

Ciknin dengan Ayah Yus datang ambik aku, then bawak pergi makan dekat Bandar Perda. Ayah Yus ada hal kerja so, dia turunkan kami dekat situ. Elok jgak sebab aku dah lapar sangat. Makan mee goreng jer lepas habis paper 2 tadi. Lepastu langsung tak sentuh makanan dah. Excited sngt nk balik smpai tak ingt dunia.

Malam tu, ciknin hntr prgi Stesen bas butterworth. Piqa dengan Bell dh smpai awal, diorang tgh tunggu dekat surau beraircond so aku mintak diri untk prgi jumpa diorang. Bukak jer pintu surau tersembul muka Piqah enak enak jer landing dlm surau. Tgh tngok movie Munafik rupanya. Penakut tpi nak tngok. lawak betul. Diorang bas sama tapi tak serupa. Aku ke Kelantan, mereka ke KL. 9.45 PM, aku say bye bye dekat Pqa dekat Bell. Bas aku pukul 10, maanakala diorang pukul 12 mlm. Sayonaraaaaa ~~

Masuk bas, tngok rmainyer budak KMPP. xsyok betul. Aku snggup taknak naik bas KMPP sbb taknak trserempak dngn budak KMPP dahh. alih alih bertimbun budak lelaki KMPP dlm bas tuu. xselesa betul. Ciknin aku dh beli sit single. Tapi masalahnya, sbelah aku tuu, budak lelaki KMPP. 8 orang semuanya gang dia. uuu seraaam. Bdak sebelah aku tu asyik duk tanyaa kawan dia, sama ada aku ni budak KMPP jugak ke. Nasib aku tak tunjuk beg KMPP yg aku snadang tu jer depan dia.

Okaay then, pkul 5 pagi, sampai di stesen Bas TESCO. haihh, AEON dh nk bukak. besar gedabak AEON KB. betul betul located dpn stesen bas tuu.. hahahhaha

Balik rumah, terus tak lalu tidur. Kawan kawan whatsapp akuu tanya dh smpai ke belum. Org yg paling kalut msti Mr. Pervert tuu, Dari atas bas duk brwhatsapp dngn akuu. Sayang sngt dkat baby dia yg aku tgh jaga skrg nii. teruk betul ! Risau sngt klau aku tertinggal baby dia dkat bilik aku di KMPP tuu. hahahaha.

Well, skrg ni, aku dengan drama korea kuu, mv koreakuuu, dan mcm mcm korea lhaaaa. qada balikkk. ceh hahahaha. Duduk rumah kena masak masak sikittt, nk bg askar askar makaaan. Dua hri lps aku dh prgi AEON dh. besar gedabak jugak laaaah. Tak smpat hbis ronda puuun.

Aku dan kawan kwan GBS, klau sehari xberwhatsapp tak sah , mungkin dh terbiasa brbual setiap hari masa dekat KMPP, mcm mcm topik prbualan yg kami bualkan.

Aku rasa, smpai sinii jer kut entry tuk mlm nii, lain hari aku update lgi. Bye :D

No comments:

Post a Comment

You may leave a comment here :))