Monday, January 7, 2013

Ribu Taufan Sonamu bakal melanda di Negeri Pantai Timur !


Assalamualaikum..





seriously !! tdi aku mmg shock gler biler dngr tntg ribut tue ! menakutkan jer... bila di ramalkan bahawa ribut sonamu tue bakal melanda di negeri-ii di Pantai Timur iaitu Kelantan,Terengganu dan Pahang.

Dikhuatiri bahawa Ribut Taufan Sonamu ini bakal menyebabkan banjir gelombang ketiga... 

ribut tropika

Jabatan Meteorologi juga turut menjangkakan akan berlaku hujat lebat pada 8 Januari , esok dri pukul 7.10 pagi hingga 9 Januari, Rabu.

Perkembangan Semasa 7 Januari

Terengganu: Ombak semakin besar telah menghampiri dan kedudukan terkini di pesisir Pantai Rusila telah hampir ke paras amaran. Keadaan angin di Dungun semakin kencang. Ribut juga dikatakan makin kuat.

Kelantan:  Langit-langit di kawasan Kota Bharu sudah mula diliputi awan-awan yang bergerak agak pantas. Kepada rakan-rakan yang berada berhampiran kawasan pantai sila berjaga-jaga.

Pahang: Tiga daerah di Pahang iaitu Kuantan, Pekan dan Rompin berkemungkinan dilanda banjir semasa kejadian ribut tropika Sonamu yang diramal membadai negeri-negeri di Pantai Timur bermula hari ini.


Sumber: Ramalan Ribut Tropika Sonamu Melanda Malaysia | melvister.com 



Diharap semua rakyat Malaysia dapatlah berdoa kepada Allah SWT supaya ribut ini bakal melencong ke tempat lain seperti yg berlaku suatu ketika dlu..


1 comment:

You may leave a comment here :))