Thursday, November 22, 2012

Bunuh Diri sbb Cinta = perkara bodoh !



hai.. salam Jumaat.. yg lelaki sila prgi solat Jumaat kea ! nnti lps Solat bru bleyh baca entry nie yer :)) lalala.. ak bru bcer akhbar tdi.. tngk Amerika Syarikat ader buat video :: Stupid Ways :: diorg nk bgtau rkyat dowrnk terutamanyer gadis-ii supaya jngn bertindak bodoh dngn bunuh diri jika putus cinta ! Clink *idea pown dtg nk menaip arinie..

ak mmg bengang ngn rakyat-ii malaysia trutamanyer perempuan nie.. apa kejadahnyer nk BUNUH DIRI ! kau ingt bunuh diri boleyh selesai masalh ker ??  dah larh berdosa.. bumi pown taknak terima jasad kau tue..

mcm nie larh... 
dye ingt dye superman ker nk melayang-layang dan trjun dri bngunan mcmtue..
kalau cicak woman boleh larh... 
eee,.. bngng betol !

nie pulak gmbr si jejaka... bunuh diri dngn mg'gantungkan diri di pokok ! 
kesian pakcik-ii polis semua tue.. susah-ii jer nk leraaikan ikatan tali kat pokok tue..
bnyk lgi kerja diorank nk buat dripada buat kerja nie..
ish !


nie baru jer brlaku tahun nie dekat jambatan pulau pinang...
berani lelaki tue nk buat diving dlm sungai Pulau Pinang !
baik masuk sukan olimpik acara Diving .. lgi bgus...



jom gantung anak patung dkat tripod stand ! 
:D

ak tak faham larh dngn manusia nie.. takke rugi bunuh diri.. bunuh diri pown sbb cinta jer.. weyh.. Kumbang bukan seekor , Bunga bunga sekuntum larh *ceh,,bermadah plak ak ! tpi bukan ker betul apa ak bgtau nie.. bukan kekasih tak guna kau tue jer yg ada dlm dunia nie.. Allah kan dah kata... jodoh kita semua mmg dah ditentukan sejak azali lgi.. kalau dye mintak putus ngn kau.. mknanyer kau dan dye mmg takder jodoh larh.. mknanyer akan hadir seorang insan yg benar-ii mrupakan cinta dan jodoh kau !

dripada kau bunuh diri.. baik kau prgi Gaza/Palestin.. prgi tolong mereka brperang dngn Yahudi.. at least .. Syahid yg kau dpt.. Pahala plak tinggi.. 

P/s : Jom Pray For Gaza


tpi skrg nie alhamdulillaah tentera Yahudi dah buat gencatan senjata... prtolongan Allah ler tue..

pliss larh.. Rakyat Malaysia.. plis jngn buat prkara bodoh lgi kea.. kalau putus .. kowrnk tnangkan fkiraan dan cuba fikir positif..

*mngkin kau takder jodoh ngn dye ker..
* mungkin Allah nk selamatkan kau dri buat prkara bukan-ii ngn dye ker..
* mngkin ada insan lbeyh baik dri dye ker..

kan ker semua yg brlaku nie ada hikmah di sebaliknyer :))

so..

as a human.. kita ada akal utk brfikir.. Fikir larh sebaik-baiknyer...

Assalamualaikum n Gudbye :))

p/s : hidung sudah trhidu-hidu bau nasi ayam special yg papa buat... tpi papa tak blik lgi dri solat Jumaat ... lapar nie. 



2 comments:

  1. pandai adik akak ni wat entry..:)..tu la kan..pelik ngan spesis² org cmni..smua ni sbb xde pegangan agama dlm hidup dieorg..nauzubillah..jauhkan la ahli keluarga kita dprd perkara² mungkar cmni..

    ReplyDelete

^^ Taknak tinggal komen ker comel-ii dan kiut-ii semua :3